dimecres, 12 de març del 2014

Pizza de quinoa

Ara fa uns dies que us vaig penjar la recepta de com fer una massa de pizza de fajol. Doncs avui us proposo una altra manera de fer una pizza sense gluten: amb quinoa. La quinoa és aquest pseudocereal procedent de la regió dels Andes el qual s'ha posat molt de moda entre els intolerants al gluten o els celíacs per la seva gran versatilitat a l'hora de fer receptes. Amb la quinoa podem fer hamburgueses, croquetes, amanides i...massa de pizza! 
Tot seguit us explico com fer-ho. La recepta original la trobem aquí.

Ingredients per a la massa:

- 1 got i mig de quinoa remullada en aigua durant tota una nit.
- 1/2 got d'aigua
- 1 culleradeta d'orenga
- 1 culleradeta de sal
- Pebre
- 1 dent d'all (opcional, jo no li vaig posar)

Preescalfar el forn a uns 230º. Escórrer la quinoa en un colador i esbandir-la bé amb aigua. Posar-la en un recipient juntament amb l'aigua, l'orenga, la salt, el pebre i l'all (si n'hi poseu). Amb el minipimer ho tritureu tot fins que quedi una pasta com de fer pancakes.

Tot seguit poseu la pasta en un recipient que pugui anar al forn (jo en vaig usar un d'aquests de silicona). El recipient és recomanable que estigui untat d'oli prèviament. 

Ho posem al forn durant 15 minuts i girem la pizza. 15 minuts més i la traiem. I tindrem una massa com aquesta de la foto.


 Llavors tan sols cal posar els ingredients que volem al cim i la tornem a posar al forn fins que veiem que estan cuits.

























Després ja podrem gaudir d'una pizza sense gluten, cruixent i molt fàcil de fer!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada